Sunday, January 30, 2011

Hari ni hari AHAD

Sunday ataupun AHAD...mmg sepatutnya digunakan untuk mengambil power sebagai bekal untuk kerja 5 hari untuk minggu depan.....klu ikutkan mmg x cukup untuk recovery..tp apakan daya 2 hari saja cuti yg dpt dari cmpny......kalau nk cuti banyak hari kja sendiri la senang ataupun jgn kerja...cuti trus sampai bengkak.....

Seawal pagi lagi pada hari AHAD ni ujan turun mencurah2 bagaikan rahmat yg melimpah ke atas bumi untuk insan yg menghargai nikmat Allah S.W.T...cuma byk kerat yg mmg lajak sampai sekarang pun ada yg x bangun lagi.....sedapkan tdoq time ujan......Hari ni aku bernekad untuk mengemaskan bilik aku yg dh mcm tempat ternakan ular sawa....setelah siap berkemas aku cuma menjumpai seekor anak cicak yg kecik...mungkin semua ular sama telah dimakan dek cicak tersebut.....selesai lah tugasan yg aku dh simpan lebih kurang sebulan setengah....byk harta2 karun tersembunyi timbul kembali...hehe...

Jam menunjukkan pkul 11.52 pagi....masih terdengar rintikan ujan diluar rumah, diselangi dgn deruman kereta.....adakah mereka keluar untuk makan?...aku masih kelaparan menunggu ujan berhenti.......mmg jrg2 deruman motor ada time ujan2 ni..kekangan utk pemandu motor........tp klu dh lama sgt mmg satg aku kuar trus tanpa menghiraukan ujan demi perut yg tercinta......juadah apa untuk hari ni aku x pasti lagi....mungkin nasi campur di kedai mkck kedah di sungai jelok......mmg sedap n various food there.......

nice doing business with u....chow sin chee...

No comments:

Post a Comment